Zameldowanie na pobyt stały obywateli RP

Wymagane dokumenty

  1. Formularz zgłoszenia pobytu stałego
    [!] Musisz przygotować odrębny wniosek dla każdej osoby, która się melduje, również dla dziecka.
  2. Do wglądu dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość np. dowód osobisty lub paszport. 
  3. Jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do lokalu, w którym chcesz się zameldować np. jesteś jego właścicielem lub masz umowę najmu – przynieś do wglądu jeden z dokumentów, który to potwierdzi, np.:
    • umowę cywilnoprawną,
    • odpis z księgi wieczystej,
    • decyzję administracyjną,
    • orzeczenie sądu,
    • akt notarialny.
  4. Jeśli nie jesteś właścicielem i nie masz innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować, przynieś dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu.
    [!] Na formularzu zgłoszenia pobytu stałego (pkt 6 wniosku). właściciel lub inny podmiot, który ma tytuł prawny do mieszkania, musi potwierdzić, że przebywasz w tym lokalu. 
  5. Jeśli meldujesz inną osobę musisz mieć dodatkowo do wglądu:
    • dokument, który potwierdza, że możesz działać w jej imieniu np. pełnomocnictwo, orzeczenie sądu o ustanowieniu opieki,
    • swój dokument tożsamości np. dowód osobisty lub paszport.


Opłaty

Nie musisz płacić za złożenie wniosku o zameldowanie na pobyt stały.


Uwagi

  1. Musisz zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu pobytu w tym miejscu. Ten czas liczymy od dnia Twojego przybycia do tego miejsca. 
  2. Jeśli zmieniasz miejsce pobytu stałego, nie musisz wymeldowywać się z poprzedniego miejsca – zostaniesz automatycznie wymeldowany z poprzedniego adresu. 
  3. Zgłoszenie urodzenia dziecka we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego (USC) zastępuje zameldowanie. Kierownik USC, który sporządzi akt urodzenia, od razu je zamelduje z datą sporządzenia aktu. Dziecko zostanie zameldowane w miejscu pobytu stałego rodziców albo tego z rodziców, u którego faktycznie przebywa. 
  4. Jeśli Twoje dziecko urodziło się za granicą, ale przebywa na stałe w Polsce – po dokonaniu transkrypcji aktu urodzenia – musisz zameldować je na pobyt stały.
  5. Zaświadczenie o zameldowaniu jest ważne do chwili zmiany miejsca pobytu. 


Miejsce złożenia i odbioru

  1. Osobiście - Urząd Gminy Oporów, pok. nr 6
  2. Przez stronę internetową www.gov.pl.

Składam wniosek osobiście:

  1. Pobierz i wypełnij formularz zgłoszenia pobytu stałego.
  2. Przyjdź do Urzędu Gminy Oporów
  3. Po sprawdzeniu dokumentów i pozytywnym rozpatrzeniu Twojego wniosku zostaniesz zameldowany.
  4. Odbierz zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały. 


Składam wniosek przez internet:
Jeśli chcesz zameldować się przez internet, potrzebujesz profilu zaufanego, certyfikatu kwalifikowanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić Twoją tożsamość.

  1. Wejdź na stronę www.gov.pl.
  2. Kliknij przycisk Zamelduj się. 
  3. System przeniesie Cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.
  4. Wypełnij formularz.
  5. Sprawdź i podpisz zgłoszenie. Potwierdzenie wysłania zgłoszenia otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP. 

[!] Jeśli widniejesz w księdze wieczystej i wpisany adres lokalu będzie się z nią zgadzał – system zamelduje Cię automatycznie.

Załączniki:
  1. Zgłoszenie pobytu stałego (edytowalny) (23.05.2024, 09:27) - pobrań: 341
Opublikował: Radosław Janik
Publikacja dnia: 23.05.2024, 08:53
Dokument oglądany razy: 367
Podpisał: Radosław Janik
Dokument z dnia: 23.05.2024