Inspektor ds. księgowości oświatowej w Urzędzie Gminy Oporów

Wójt Gminy Oporów

ogłasza nabór na  stanowisko urzędnicze

– inspektor ds. księgowości oświatowej

 

 

1. Nazwa i adres jednostki:  Urząd Gminy Oporów – Oporów 25, 99-322 Oporów,  

 

2. Określenie stanowiska:  inspektor ds. księgowości oświatowej

 

3. Wymiar czasu pracy: pełny etat   

 

4. Przewidywany termin zatrudnienia:  grudzień  2024 roku

 

5. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

 

 Wymagania niezbędne:

 

1) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

2) niekaralność za umyślne przestępstwo  ścigane  z oskarżenia publicznego lub umyślne

    przestępstwo skarbowe,

3) wykształcenie wyższe i posiadanie co najmniej 2-letniej praktyki w księgowości lub wykształcenie średnie i posiadanie co najmniej 5-letniej praktyki w księgowości,

4) nieposzlakowana opinia,

5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku  inspektora  ds. księgowości

    oświatowej,

6) biegła znajomość obsługi komputera (pakiet Microsoft Office-Word, Excel ,poczta

    elektroniczna) oraz znajomość programów finansowo- księgowych (Księgowość

    budżetowa, Kadry i płace  ),

7) znajomość przepisów niezbędnych do wykonywania zadań związanych ze

    stanowiskiem pracy, w   tym w szczególności:   ustawy o samorządzie gminnym, o

    pracownikach samorządowych ,ustawy o finansach publicznych, ustawy o

    rachunkowości, ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy- Karta Nauczyciela, ustawy o

    odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych , ustawy o systemie

    oświaty,  przepisów o ochronie danych  osobowych.

8) prawo jazdy kat. B.

 Wymagania dodatkowe:

1)   umiejętność interpretacji przepisów prawnych związanych z wykonywaną pracę,

2) umiejętność pracy w zespole, dobrej organizacji pracy, samodzielnego pozyskiwania

    informacji  niezbędnych do wykonywania powierzonych obowiązków,

3) terminowość, dokładność  i odpowiedzialność.

-2 –

 

     6. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku inspektora ds. księgowości oświatowej   

        obejmować będzie m. in.:

1.      Realizacja zadań głównego księgowego w zakresie gospodarki finansowej oraz  rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych przez Urząd Gminy Oporów tj. Szkoły Podstawowej w Oporowie z oddziałem przedszkolnym, Szkoły  Podstawowej w Szczycie z oddziałem przedszkolnym oraz Gminnego Ośrodka Pomocy  Społecznej w Oporowie, w tym  w szczególności:

1)  prowadzenie pełnej rachunkowości z wyłączeniem spisu z natury, odrębnie dla każdej 

jednostki obsługiwanej zgodnie z obowiązującymi przepisami i przyjętymi zasadami rachunkowości,

2)       przygotowywanie na potrzeby dyrektorów szkół i kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oporowie  dokumentów i informacji niezbędnych do opracowania przez nich projektów planów finansowych i ich zmian,

3)      gromadzenie, przechowywanie oraz archiwizowanie dokumentacji finansowo-księgowej i płacowej,

4)      prowadzenie obsługi rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,

5)      sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych,

6)      przygotowywanie danych do sprawozdawczości statystycznej w zakresie wykonywanych zadań,

7)      przygotowywanie danych do sprawozdań o średniorocznym  wynagrodzeniu nauczycieli,

8)      ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,

9)      prowadzenie obsługi płacowej szkół, przygotowywanie i rozliczanie wypłat wynagrodzeń nauczycieli i pozostałych pracowników szkół oraz prowadzenie dokumentacji płacowej,

10)  organizowanie wypłat wynagrodzeń i innych należności dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-  prawnych w jednostkach obsługiwanych,

11)  dokonywanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym,

12)  organizacja i obsługa wspólnego funduszu świadczeń socjalnych,

13)  pomoc dyrektorom szkół i kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oporowie w analizie realizacji planu dochodów i wydatków budżetowych,

14)  wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu.

2.      Zastępowanie Skarbnika Gminy Oporów podczas jego nieobecności zgodnie z udzielonym upoważnieniem.

7. Warunki pracy na danym stanowisku pracy:

1)        praca w systemie jednozmianowym, w równoważnym systemie czasu pracy, w pełnym wymiarze ,

2)        praca w pomieszczeniu biurowym usytuowanym na piętrze  budynku Urzędu  Gminy    Oporów,  konieczność przemieszczania się pracownika po schodach na I piętro,

  3)    praca przy komputerze w pozycji siedzącej powyżej 4 godzin dziennie,

  4)     wymuszona pozycja ciała, obciążenie układu mięśniowo-szkieletowego,

          obciążenie wzroku,

   5) oświetlenie światłem naturalnym i sztucznym,
        6) bariery architektoniczne: budynek wewnątrz nie jest przystosowany dla osób z

       dysfunkcją ruchu-brak zainstalowanej windy, brak podjazdu dla osób  niepełnosprawnych ,
   7) pomieszczenie higieniczno – sanitarne nieprzystosowane dla osób  niepełnosprawnych.

   8) możliwa praca poza siedzibą Urzędu, wyjazdy wg potrzeb, w tym na szkolenia.

 

8. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

 

9. Oferta kandydata musi zawierać:

 

1)    podanie o zatrudnienie wraz z życiorysem zawierającym informacje, o których mowa w art.  221 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 1463) , tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe wskazane przez kandydata, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,

3) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, ewentualne dodatkowe uprawnienia i kwalifikacje(poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem ),

4) kserokopie  świadectw pracy i/lub w przypadku pozostawania w stosunku pracy zaświadczenie o zatrudnieniu potwierdzające wymagany staż pracy(poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

5) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub oświadczenia o posiadaniu obywatelstwa państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

6) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz że nie toczy się wobec kandydata postępowanie karne,

7) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

8) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku -inspektor ds. księgowości oświatowej,

 

W przypadku zatrudnienia kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu.

 

Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z  2019r., poz.1282) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

  

10.    Przebieg postępowania w sprawie naboru 

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być podpisane własnoręcznie  przez kandydata i złożone w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem in nazwiskiem oraz adresem do korespondencji z dopiskiem „Nabór na stanowisko inspektora  ds. księgowości oświatowej ” w Urzędzie Gminy Oporów należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Oporów (pok. Nr 9) lub przesłane  na adres Urzędu Gminy Oporów,   Oporów 25, 99-322 Oporów, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18.11.2024 r. do godz. 15.00 (decyduje data i godzina wpływu do Urzędu).

 

Dokumenty, które wpłyną do urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

Postępowanie konkursowe obejmie analizę wszystkich złożonych dokumentów oraz rozmowy z kandydatami. Postępowanie konkursowe przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Oporów w trybie przewidzianym ustawą o pracownikach samorządowych. Kandydat  spełniający  wymogi formalne zostanie poinformowany telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Nie stawienie się na rozmowę kwalifikacyjną w podanym terminie traktowane będzie jako odstąpienie od ubiegania się o stanowisko.

 

Zastrzega się prawo odwołania naboru bez wyłaniania kandydatów, w każdym czasie, bez podania przyczyny.

11. Dodatkowe  informacje

 

1) informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu

    Gminy Oporów (www.bip.oporow.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu niezwłocznie  po przeprowadzonym i zakończonym naborze,

2) dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w ramach procedury naboru

    nie podlegają zwrotowi. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie naboru zakwalifikują

    się do dalszego etapu, zostaną umieszczone w protokole i będą stanowiły załącznik do

    protokołu z przeprowadzonego naboru .

    Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odbierane przez zainteresowane osoby

    w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu naboru. Po tym terminie nieodebrane dokumenty zostaną

    komisyjnie zniszczone.

3)planowany termin zatrudnienia: grudzień 2024.

Załączniki:
  1. Zarządzenie Nr 94/2024 Wójta Gminy Oporów z dnia 05.11.2024r. w sprawie ogłoszenia naboru na stanowisko urzędnicze - inspektor ds. księgowości oświatowej w Urzędzie Gminy Oporów (ogłoszenie) (05.11.2024, 12:29) - pobrań: 60
  2. Informacja ws. odwołania konkursu (18.11.2024, 15:10) - pobrań: 75
Podpisał: Barbara Saramonowicz
Dokument z dnia: 05.11.2024
Dokument oglądany razy: 631
Opublikował: Radosław Janik
Publikacja dnia: 05.11.2024, 12:37
Wydruk ze strony: bip.oporow.pl z dnia: 01.12.2024 19:25:06